Sunday, October 31, 2010

6 Cara Berpakaian Untuk Wanita Bertubuh Mungil



Bagi sebagian besar wanita pasti pernah mengalami situasi ini. Setiap kali melihat supermodel memperagakan fesyen terkini, hati terdetik, “mengapa aku tidak dikurniakan bentuk badan menawan sepertinya?

Terlebih lagi Untuk wanita yang Memiliki tubuh pendek dan mungil, kadangkala menimbulkan masalah ketika ingin memilih pakaian wanita mana yang sesuai. Namun ini tidak bererti masalah itu tidak bisa diatasi. Ada beberapa tips dan trik yang boleh dimanfaatkan dalam memilih pakaian wanita agar membuat tubuh badan terlihat lebih tinggi dan langsing.

* Kenakan baju, blaus atau pakaian wanita lainnya yang kemasannya menarik mata untuk turun secara vertikal. Kolar berpotongan ‘V’ merupakan pilihan yang baik.

* Masukkan baju atau blaus ke dalam seluar panjang supaya kaki anda kelihatan lebih panjang dan tentu saja anda akan tampak lebih tinggi.

* Pilih pakaian wanita yang betul-betul sesuai dengan tubuh badan. Pakaian wanita yang terlalu longgar seperti jaket yang besar akan membuatkan anda kelihatan lebih besar daripada saiz badan yang sebenar.

* Kenakan pakaian dengan motif atau corak yang bergaris vertikal.

* Jangan takut mengenakan skirt pendek. Sebaliknya hindari skirt yang labuhnya melepasi lutut atau sehingga betis. Pemakaian sebegini akan membuatkan tubuh badan seperti terpotong dan akibatnya anda tampil lebih pendek.

* Jangan lupa mengenakan kasut bertumit tinggi.

sumber: www.ehoza.com
Temukan semuanya tentang iklan gratis, Pasang Iklan, bisnis, Iklan Baris

No comments:

Post a Comment